جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی ظهر امروز چهارشنبه 2 تیرماه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط در سالن استانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مرتضی آبدار در جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر اظهار داشت: برنامههای متنوعی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تدوین شده است که بخشی از برنامهها قبل از ماه مبارک رمضان اجرا شده است اما عمده برنامهها بعد از ماه مبارک اجرایی خواهد شد.
وی افزود: در نوروز امسال شهر تبریز در میان کلانشهر ها و مراغه در بین شهرهای بالای یکصدهزار نفر از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر مورد تقدیر قرار گرفتند.قائم مقام ستاد اجرائی خدمات سفر استاندراین جلسه اظهار داشت: هدف از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی و تابستانی توسعه صنعت گردشگری و بهبود شرایط اقتصادی جامعه و تحقق اقتصاد غیر نفتیاست.
محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه یکی از بحثهای اقتصادمقاومتی در شهرها و روستاها فعالسازی حوزه گردشگری است، افزود: شرایط کشور و منطقه به گونهای است که یکی از ممرهای درآمدی کشورها بحث گردشگری است و در کشور ما نیز با توجه به وجود امنیت بستر آماده است تا گردشگری داخلی و خارجی توسعه یابد.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما آمادهسازی بسترهای لازم و تامین امنیت جهت حضور گردشگران است و که در این حوزه در سایه تلاشهای عوامل نظامی، انتظامی و امنیتی یک استان کاملا امن هستیم و بخش خصوصی باید در تعامل با بخش دولتی تمام تلاش خود را برای جذب گردشگر انجام دهد.
وی با بیان لزوم پرداخت به حوزه آموزش تاکید کرد : برای استقبال شایسته از 2018 باید در زمینه فرهنگ سازی بسیار تلاش کنیم در غیر این صورت، حتی هزینه های هنگفت در زمینههای سختافزاری و سرمایهگذاری سودی نخواهد داشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجانشرقی نیزدر این جلسه اظهار داشت: بیشترینمسافران نوروزی ما در سال جاری به ترتیب از شهرهای تهران، گیلان، آذربایجانغربی، اصفهان، خراسان و همدان بودند.
احمد حمزه زادهگفت: بر اساس نظرسنجی های انجام شده در نوروز ، در مجموع 63.4 درصد گردشگران، خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های ذیربط ستاد سفرهای نوروزی استان را خوب، 19.8 متوسط و 10 درصد خدمات را ضعیف اعلام کرده بودند که در این بین نظافت عمومی شهرها و خدمات پلیس انتظامی و راهور بیشترین درصد رضایت را به خود اختصاص داده بود.
وی با استناد به نتایج نظرسنجی های صورت گرفته از گردشگران بر لزوم بهبود کمی و کیفی سرویسهای بهداشتی، تابلوهای اطلاع رسانی و گسترش سیستمهای حمل و نقل عمومی و توسعه پارکینگ تاکید کرد.
حمزهزاده اهم برنامههای تابستان امسال را ایجاد نظام پاسخگویی مناسب، استخراج و پردازش آمار و اطلاعات مسافران، استقرار یکصد راهنمای گردشگری در 30 مرکز اطلاع رسانی، برپایی نمایشگاههای صنایع دستی در شهرهای مختلف استان، برگزاری جشنوارههای مختلف از جمله جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری از 13 تا 15 مرداد و نیز اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در دهه اول شهریور عنوان کرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/